Tempat peranginan ski untuk keluarga dengan anak-anak di Rusia

Laluan ke Danau Sofia adalah salah satu yang paling popular di Arkhyz. Dan untuk alasan yang baik: kategori kerumitan minimum, persiapan khas tidak diperlukan, dan yang paling penting - pemandangan tasik yang indah di antara batu dan ladang salji tidak akan membiarkan sesiapa pun tidak peduli!

Kami berkongsi kesan kami setelah kenaikan dengan anak-anak di sepanjang laluan "Lembah Sofia - Laluan Irkiz - Tasik Sofia - Tasik Aimatly-Dzhagaly - Lembah Sofia". Dan kami memberitahu anda mengapa kami mengingati 11 jam perjalanan yang sukar ini dengan perasaan yang bersemangat.

Gambaran umum perjalanan melalui Arkhyz

Dari 19 hingga 23 Ogos 2019, kami menghabiskan 5 hari di Caucasus, di pergunungan Arkhyz. Kami adalah empat orang dewasa dan dua kanak-kanak berumur 9 dan 10 tahun. Kami mengadakan pendakian gunung dengan khemah, menempuh 2 laluan sukar: ke tasik Sofia dan ke pelana Sofia, mengunjungi resort "Arkhyz" sepanjang musim.

Pengumuman perjalanan dan Buku harian boleh didapati melalui pautan sebagai penerbitan berasingan. Semua ulasan pada satu halaman boleh didapati di bawah tag Arkhyz-2019.

Selanjutnya - kisah mengenai hari keempat perjalanan kami, gambaran keseluruhan laluan dari Lembah Sofia (di mana kami meninggalkan perkhemahan pangkalan dengan semua perkara) melalui laluan Irkiz ke Tasik Sofia, Tasik Aimatly-Dzhagaly dan belakang. Pada peta di bawah, laluan ditandai dengan garis merah, contoh trek ada di sini.

Laluan dari Lembah Sofia ke Danau Sofia dan kembali

Hari keempat perjalanan kami melalui Arkhyz, dalam rancangan - perjalanan melalui lorong Irkiz ke tasik Sofia dan tasik Aimatly-Dzhagaly. Adalah perlu untuk bergegas untuk kembali sebelum gelap. Oleh itu, kami mengatur kenaikan awal (6:30) dan sarapan cepat.

Kami meninggalkan lampu kem pada pukul 8:10. Cuaca cerah dan indah.

Hantaran Irkiz. Terletak di tanjakan sebelah timur rabung Sofia, ia menghubungkan lembah-lembah sungai Kashkha-Echkichat dan Ak-Aira (anak sungai kiri Sungai Sofia).

Berjalan di Crimea dengan anak-anak "Young Tourist"

Penerangan mengenai kenaikan tersebut.

6 hari. 37 km. RUB 7800 Untuk kanak-kanak di bawah 12 tahun - 7000 rubel. Titik berlepas: stesen keretapi Imferopol (hingga 10:00) Tempat ketibaan: Simferopol (17:30)

Daftar untuk kenaikan

Kaedah Pembayaran

Anda boleh membayar perjalanan dengan cara yang sesuai untuk anda! Kami bekerja tanpa bayaran pendahuluan!

Tag Popular

6 hari. 75 km. RUB 7800

7 hari. 40 km. RUB 11800

Penerangan kenaikan

Huraian laluan.

Ulasan

". Secara umum, kempen di Dagestan selalu terancam. Semua kereta yang akan datang membunyikan hon, melambaikan tangan, mengambil gambar, berhenti dan menyerahkan.

Beristirahat di Sochi, Adler dan tidak mengunjungi Krasnaya Polyana? Tidak, kami tidak bersetuju dengan itu. Kami berehat sebentar dari pantai dan pergi sepanjang hari ke gunung, ke resort Gazprom!

Berjalan melalui Taman Planet Hijau yang luar biasa, bertemu dengan rodelbahn yang luar biasa, bertemu dengan huskies bermata biru dan rusa, berenang di kolam alpine terbuka - bukan hanya satu hari di pergunungan, ia adalah pengembaraan yang nyata ! p>

Perjalanan ke resort Gazprom (Krasnaya Polyana)

Kami pergi ke resort Gazprom oleh Lastochka, stesen berlepas adalah Olympic Park (resort Imeretinsky). Komposisi kumpulan pelancongan: ibu, ayah, tiga anak (10 tahun, 6 tahun dan 3 tahun). Tarikh pada kalendar adalah 4 September 2019.

Titik akhir adalah stesen Rosa Khutor. Masa perjalanan lebih kurang 45 minit. Kami memilih ekspres terawal, berangkat pada jam 9:20 dan tiba pada pukul 10:03, program acara akan berlangsung dengan penuh semangat.

Kos tiket untuk orang dewasa ialah 250 rubel. Sudah tentu, anda boleh sampai di sana lebih murah dengan teksi atau bas, tetapi dengan anak kecil, kereta Swallow moden dengan penyaman udara, toning, tandas yang luas nampaknya merupakan pilihan terbaik.

Dari stesen Rosa Khutor, kami berjalan menuju ke stesen kereta kabel Alpika, menyeberangi sungai Mzymta di jambatan pejalan kaki, kemudian menyusuri tambak ke muara sungai Laura dan pusat hiburan Galaktika. Jarak - kira-kira 1. km, dengan berjalan kaki mengambil masa 20 minit.

Pusat hiburan "Galaxy"

Galaktika adalah kemudahan utama di Gazprom resort, yang menawarkan para pengunjung sepanjang tahun pilihan hiburan kosmik: taman air, arena ais, kelab kanak-kanak, boling, 3 pawagam, restoran, medan selera, teres luar, kelab malam, dewan persidangan untuk 1100 tempat duduk, galeri membeli-belah, tempat letak kereta untuk 1200 kereta.

Luas kompleks ini kira-kira 50,000 meter persegi, kapasiti sehingga 4,000 orang.

Dalam beberapa tahun terakhir, pertanyaan "Haruskah saya membawa anak saya ke resort ski?" tidak begitu relevan. Lebih penting lagi - jalan mana yang boleh dipilih untuk bermain ski dengan kanak-kanak? Pada masa kini, banyak pusat peranginan ski menawarkan keadaan yang selesa dan selamat untuk keluarga dengan anak-anak, dan kami akan memberitahu anda yang mana yang paling sesuai di Rusia.

Elemen infrastruktur resort yang diperlukan untuk percutian keluarga:

• kemudahan pengangkutan ke resort dan ke lereng - penerbangan panjang dan tayar berjalan kaki kanak-kanak;
  • penginapan yang selesa;
  • penyewaan peralatan ski kanak-kanak <
  • tandas hangat;
  • rawatan perubatan;
  • kawasan permainan tambahan.

Semasa pergi ke gunung dengan anak-anak, anda harus memperhatikan organisasi masa lapang kanak-kanak selepas bermain ski. Ibu bapa memerlukan rehat pada waktu petang, dalam hal ini pusat permainan anak-anak dengan pendidik dan pelbagai program membantu dengan baik.

Resort Ski Teratas

Lereng paling selesa untuk bermain ski dengan kanak-kanak

Keturunan pertama dengan kanak-kanak mesti dilakukan di lereng latihan. Ia mesti terletak jauh dari kawasan ski utama dengan papan tanda dan pagar khas. Sangat sesuai jika resort ski mempunyai beberapa lereng latihan, yang ditujukan secara berasingan untuk kanak-kanak, orang dewasa dan pemain salji.

Lereng ski kanak-kanak khas kebanyakannya dilengkapi dengan peralatan bermain dan lif kanak-kanak. Tetapi kadang-kadang ia hanya tersedia untuk kelas dengan tenaga pengajar, jadi perlu untuk menjelaskan syarat-syarat untuk fungsi zon kanak-kanak khusus itu.

Sekiranya anak dengan yakin telah belajar berhenti dan menghidupkan lereng latihan, maka anda boleh pergi ke lereng "hijau". Di sini adalah perlu untuk mengingatkan tentang klasifikasi lereng ski dari segi kesukaran, yang diadopsi di Rusia:

• hijau - untuk pemula,
  • biru - tahap kesukaran rendah,
  • tahap kesukaran merah - sederhana,
  • "hitam" - tahap kesukaran tinggi.

Jawatan popular.
Gunung yang melambung tinggi dan bandar kuno di selatan China: keterangan

Seperti yang anda ketahui, China adalah negara sungai dan gunung. Senarai ini akan memberi tumpuan kepada sepuluh gunung tertinggi di China.

• . 22 minit
PELANCONGAN SUKAN

PELANCONGAN SUKAN Pelancongan sukan di negara kita masih tidak begitu maju seperti di negara-negara Barat. Sebilangan besar pelancong moden melancong ke pelbagai negara, mengenal

• . 25 minit
Kami menggunakan kuki
Kami menggunakan kuki untuk memastikan bahawa kami memberi anda pengalaman terbaik di laman web kami. Dengan menggunakan laman web, anda bersetuju dengan penggunaan kuki kami.